Author Topic: Media op kamp  (Read 1896 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Annelies1992

• Beginnende kampganger
  • *
  • Verbond: Brugge
Re: Media op kamp
« Reply #15 on: June 15, 2011, 23:10:29 PM »
vakantieganger? pure gok
Elke wijze uil begon als uilskuiken

Offline iThommy

• KMF-Redactie
  • Beginnende kampganger
    • Portfolio
  • Verbond: Oostende
Media op kamp
« Reply #16 on: June 15, 2011, 23:13:10 PM »
Ik denk het niet, want een vakantieganger is een gast? En aangezien hij al gasten aanhaalde.

Man man man. Al die afkortingen :D. Had het bij 'toon je vakantieschema' ook al moeilijk om te volgen...

Offline Niels

• Geen beginner meer
  • Kazou Aalst
  • Verbond: MiVla - Land Van Aalst
« Reply #17 on: June 15, 2011, 23:27:39 PM »
Idd vakantieganger. Ik gebruik ze nogal door elkaar. VGr, gasten, mannen, ...

Hoeft toch niet per sé met een laptop te zijn? Kan even goed met een fototoestel die kan opnemen of met een camera?
Daar vallen ze al meer mee te vertrouwen... En de kwaliteit is dikwijls nog beter dan een laptop / webcam...

Bah, meer mee te vertrouwen :P. De schade die ze zullen aanrichten (budgettair ook) is gewoon kleiner. Ik zou sommigen er nog altijd niet bij betrouwen tenzij ze goede afstand houden (nuja ik deed dan ook matig). Maar het is idd een optie, zeker met een fototoestel.

Offline Annelies1992

• Beginnende kampganger
  • *
« Reply #18 on: June 16, 2011, 19:51:17 PM »
Idd vakantieganger. Ik gebruik ze nogal door elkaar. VGr, gasten, mannen, ...

jippie juist gegokt :p
Elke wijze uil begon als uilskuiken

Offline Teun

• Normale kampganger
  • **
  • Verbond: Antwerpen & Limburg
« Reply #19 on: June 16, 2011, 21:50:51 PM »
Ooit met meisjes van het 5de en zesde leerjaar op de chiro al een videoclipje in elkaar gedraait. met de oudste afdelingen een kortfilmpje. Als je zoiets doet moet je vooraf als begeleiding al wel weten wat je gaat doen. Begeleiding is bij zoiets essentieel. reken niet te  veel op de creativiteit van je deelnemers.

Deze paasvakantie gedaan op de chiro, maar kan uiteraard ook op kazouvakanties als er een camera, beamer en laptop aanwezig zijn. Tijdens de laver (vrije moemnt savonds) konden de gasten in de dagboekkamer komen. Daar kregen ze vragen als 'Chiro is...' en 'aspirant zijn is...' Die fragmentjes zijn toen gemonteerd en op een zinspelend moment aan de groep laten zien. Was erg tof!

Offline Liesjuh90

• Geen beginner meer
  • Moniforum.be
  • Verbond: Gent
« Reply #20 on: June 16, 2011, 21:55:20 PM »
Ooit met meisjes van het 5de en zesde leerjaar op de chiro al een videoclipje in elkaar gedraait. met de oudste afdelingen een kortfilmpje. Als je zoiets doet moet je vooraf als begeleiding al wel weten wat je gaat doen. Begeleiding is bij zoiets essentieel. reken niet te  veel op de creativiteit van je deelnemers.

Deze paasvakantie gedaan op de chiro, maar kan uiteraard ook op kazouvakanties als er een camera, beamer en laptop aanwezig zijn. Tijdens de laver (vrije moemnt savonds) konden de gasten in de dagboekkamer komen. Daar kregen ze vragen als 'Chiro is...' en 'aspirant zijn is...' Die fragmentjes zijn toen gemonteerd en op een zinspelend moment aan de groep laten zien. Was erg tof!

Uiteraard dat je als begeleider wel al iets moet weten op voorhand, de gastjes kunnen soms wel creatief uit de hoek komen, maar je mag je daar zeker niet op baseren :p

En kan me wel voorstellen dat zo een dingen inderdaad tof zijn. Denk dat ik dat zeker eens ga doen als avondsluiting.

Offline iThommy

• KMF-Redactie
  • Beginnende kampganger
    • Portfolio
Media op kamp
« Reply #21 on: June 16, 2011, 22:01:51 PM »
Hmm, ik MOET nog een kamp te pakken zien krijgen... Ik wil zeker en vast enkele van deze ideëen trachten te integreren op kamp...

Offline Teun

• Normale kampganger
  • **
« Reply #22 on: June 16, 2011, 22:07:20 PM »
Filmpjes maken op kamp kan ook gewoon leuk zijn om later op facebook te zetten. Zo bijvoorbeeld:

http://vimeo.com/22888032

http://vimeo.com/22821803

Van hetzelfde kamp in de paasvakantie.

Verborgen camera is natuurlijk ook een klassieker, maar blijft wel leuk.

Maar nogmaals: hoe meer je hebt voorbereid, hoe beter het resultaat zal zijn als je echt filmpjes wil maken. Bijvoorbeeld een videoclip: bedank al locaties, scenes, rollen, verhaallijn waar je op kan terugvallen. Als je zelf niets aanbiedt, krijg je ook nooit ideeën terug. Ga niet te veel voor kwaliteit, maar voor de fun van het maken. Accepteer dat het resultaat nooit echt fantastisch kan zijn. Mooie beelden vereisen immers wel wat kennis van belichting, compositie en techniek. Daar de tijd voor nemen om dat ook goed te doen, maakt het proces wat vervelender voor de gasten, die gaan zich dan al snel vervelen.

Nog iets leuk wat chiro ooit met media heeft gedaan als zinspelend moment op een meganationaal kamp in 2009 is dit:
Allemaal naar verschillende kampen gereden en met de aanwezigen staan dansen:

http://www.youtube.com/watch?v=07EgE7Ripho

http://www.youtube.com/watch?v=zlfKdbWwruY: het origineel waarop dat gebaseerd was is ook in een zinspelend moment te verwerken

Toen dit werd getoond aan een publiek van enkele duizenden chiroleiding en aspiranten: wauw!
« Last Edit: June 16, 2011, 22:16:35 PM by Teun »

Offline iThommy

• KMF-Redactie
  • Beginnende kampganger
    • Portfolio
Media op kamp
« Reply #23 on: June 16, 2011, 22:15:05 PM »
Op een tweede zogenaamde Allakart bijscholingsdag te Oostende kregen we ook een soort van 'kan-dit-camera' te zien. Waarbij gasten gewoon een lokale inwoner beginnen te volgen tot er een grote slang achter loopt en de persoon in kwestie het door heeft.  Ook een filmpje van gasten die rondlopen in een start en op een signaal staan ze allemaal stil / of vallen ze allemaal plat. En door dat het allemaal zo synchroon is, is het gewoon prachtig. Mensen kijken elkaar raar aan en beginnen gewoon te voelen aan de gasten. Hillarisch!

Offline Teun

• Normale kampganger
  • **
« Reply #24 on: June 06, 2012, 19:40:14 PM »
Bij het voorbereiden van het kamp van deze zomer, ben ik nog onderstaand filmpje van twee jaar geleden tegengekomen en meteen in een versie voor deze zomer gegoten. Dat was 2 jaar geleden ook leuk!

http://www.youtube.com/watch?v=4-xr5zD0jZY
« Last Edit: June 06, 2012, 21:26:57 PM by Teun »

Offline Arneken

• Oscaritis
  • Moderator
  • Veel te ervaren verantwoordelijke
  • alleen zo houden we de wereld positief en gezond
  • Verbond: Zuid-West Vlaanderen
« Reply #25 on: August 07, 2012, 22:40:19 PM »
Media op kamp ... Dit jaar kwam de wifi toch goed van pas! Buienradar.nl en KNMI zijn deftig bezocht geweest door ons ... Altijd handig om het weer zo een beetje op voorhand al te kunnen voorspellen en er op te kunnen inspelen ... Zo konden we zien dat we bijvoorbeeld veel geluk hadden op een bepaalde avond en aan een deftig onweer zijn ontsnapt.

Ook altijd handig als kinderen een verzoekplaat heeft en ge die niet op uwen pc staan hebt ... YT for the win op dat moment zen.
http://mobilevikings.com/referral/WgDgacosGDkylEYWZRxzumoVzEckycrn/

We are the lovers, We are the last of our kind.
Link your arms and keep your chin up
and I swear that we'll be fine.

Offline Liess

• KMF-erelid
  • Ervaren Verantwoordelijke
  • **
« Reply #26 on: August 30, 2012, 20:38:02 PM »
Mijn mobiel internetrekening komt op mijn onkostenstaat zenne! Door de onduidelijke uitleg van nationaal voor onze dagtocht zijn we helemaal verkeerd gelopen. We hebben dan de gps-tracker gebruikt om te bepalen waar we zaten!
Ik denk altijd goed na voor ik iets stoms zeg